Tuesday, November 27, 2018

16 Sebab Anda Perlu Berniaga Di Shopee


Teks Nor Affizar Ibrahim

16 Sebab Anda Perlu Berniaga Di Shopee



Bagi anda yang ingin berniaga tetapi tidak tahu hendak mulakan, bolehlah memilih platform Shopee. Laman beli-belah dalam talian ini adalah antara tempat pemasaran yang sedang meningkat naik dan semakin popular di Malaysia.

Walaupun Shopee baharu berusia kurang tiga tahun tetapi laman membeli belah dalam talian ini semangkin digemari oleh pembeli dalam talian di Malaysia.

Trend carian di google bulan Mac 2018 menunjukkan, terdapat dua juta lebih warga Malaysia membuat carian Shopee.

Ini sudah pasti, satu peluang untuk sesiapa yang berminat berniaga membuat keuntungan di Shopee.

Penulis ebuku, 16 Sebab Anda Perlu Berniaga Di Shopee, John Jenin www.BisnesShopee.com atau Mohd Fahmi berkongsi beberapa kebaikan berniaga di Shopee.

Berpengalaman lebih 10 tahun berniaga di Internet termasuk Shopee dan juga Ebay, Lelong, Lazada dan juga Amazon, pastinya Jenin arif dengan peluang pemasaran dalam talian yang menguntungkan.

Jenin juga adalah antara kumpulan yang terawal dijemput oleh pihak Shopee untuk membuka kedai dan berniaga di Shopee.

Sepanjang berniaga di Shopee antara kejayaan beliau ialah menerima status Shopee Preffered Seller, mempunyai rekod sebagai eBay Top Rated Seller dan Lelong Star Seller.

Di dalam ebuku, 16 Sebab Anda Perlu Berniaga di Shopee, Jenin menyatakan sebab pertamanya ialah ia adalah percuma.

Beliau menjelaskan, sehingga kini tidak menjumpai sebarang online portal yang menawarkan servisnya secara percuma, tanpa sebarang caj yuran atau caj transaksi pembayaran dan proses.Apa yang dibayar oleh pelanggan 100% milik peniaga itu.

Kedua, adalah kerana sistem dalam talian yang mudah. Sekiranya anda mahir menggunakan telefon bimbit, anda tiada masalah untuk menyenaraikan barang di Shoppe, hanya ikut langkah-langkah mudah di Shopee Apps.

Anda boleh mula menyenaraikan barang dengan terus mengambil gambar dari akaun Shopee, atau muat turun daripada gambar yang anda simpan dalam terlefon bimbit anda atau anda juga boleh import gambar dan menyenaraikan daripada akaun Instagram anda.

Ketiga, Poslaju ditaja oleh Shopee.  Untuk tempoh terhad, Shopee ada menawarkan untuk membayar semua kos penghantaran anda kepada pelanggan, anda hanya perlu print consignment note menggunakan komputer yang sudah siap ditulis alamat pelanggan dan penghantar berserta nombor tracking.

Tugas anda hanya perlu membungkus barangan, meletakkan consignment note berkenaan pada bungkusan pos untuk dihantar ke kaunter Poslaju berhampiran. Namun tawaran ini terhad, anda bernasib baik jika tawaran dibuka, terus memohon.
 
Sebab lain mengapa anda perlu berniaga di Shopee adalah ia membina reputasi dan jenama, memperkenalkan pembayaran mudah, mengurangkan risiko ditipu  dan juga portal online yang mesra pengguna telefon bimbit.
 
Untuk mengetahui lagi sebab yang lain, anda yang berhasrat untuk meniaga bolehlah dapatkan ebuku ini.

Setiap sebab diberikan penerangan yang jelas dan mudah difahami, sekali gus membantu anda membuat keputusan sebelum berhasrat untuk berniaga di platform Shopee.

Penulis: John Jenin 

 





No comments:

Post a Comment